Viva España - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Nousjka Bakker - WaarBenJij.nu Viva España - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Nousjka Bakker - WaarBenJij.nu

Viva España

Door: Nousjka

Blijf op de hoogte en volg Nousjka

24 Maart 2013 | Spanje, Sevilla

Ik heb alweer een tijdje niets geschreven, dus het is weer de hoogste tijd. Op stage gaat het goed. Ik heb genoeg te doen voor het project van de bazin, dus dat is fijn. Laatst zijn we nog eens de Metropol Parasol geweest toen het donker was, om zo nog eens de stad te bekijken. Verder ben ik laatst naar de Ruinas Italicas geweest, wat hele oude Romeinse ruines zijn met dingen zoals een amfi theater en een zaal waar ze gevechten hielden met gladiatoren. Ik zal wat foto’s bij het verslag doen. Hierna zijn een ander meisje en ik nog naar de expositie van de Titanic geweest, die tijdelijk in Sevilla is. Dit was heel interessant, want ze hadden echte voorwerpen en geluidsfragmenten van mensen die het meegemaakt hebben. Met een koptelefoon op kon je overal langs en we vonden het heel leuk. Gisteren ben ik naar het Museo de Bellas Artes geweest, oftewel een museum der schone kunsten. Het museum is aardig groot en er hangen vooral schilderijden van kunstenaars uit de Middeleeuwen. Ik ben niet per se een kunst liefhebber, maar vond dat ik het museum toch eens bezocht moest hebben. Gisteravond zijn de meiden en ik naar een Flamenco show gegaan. Dit is typisch Spaans en hierbij spelen de artiesten gitaar, ze zingen en een vrouw in een Flamenco jurk doet de echte Spaanse dans. Wij wilden dit natuurlijk wel eens zien en het was erg leuk.
Vanaf vandaag begint de Semana Santa. Dit is een heilige week, waarbij de lijdensweg van Christus wordt herdacht. Deze week is heel belangrijk voor de Sevillanen en ik ben benieuwd hoe het zal zijn.

Tot snel!

  • 24 Maart 2013 - 17:12

    Annemarie De Vries:

    Hallo Nousjka, wat fijn dat je het zo naar de zin hebt.
    Het lijkt met geweldig om zoveel andere/nieuwe mensen te ontmoeten.
    Ik wens je nog heel veel plezier daar, groetjes Annemarie, Johnny, Bonita en Paola

  • 24 Maart 2013 - 22:57

    Ron & Lucie:

    Hee Nous,

    Weer een top weekend gehad, zp zien we weer op je blog.
    komende week (smana santa) zal best leuk zijn als aanloopje na de pasen.
    vermaak je maar!

    lucie en Ron

  • 25 Maart 2013 - 13:23

    Petrie En Barry, Jente En Famke:

    Ha Nousjka,

    Wat leuk om te lezen dat je het daar goed hebt! Fijn!
    En hoe gaaf om al deze culturele dingen dan ook een keer meegemaakt te hebben.
    Zou dolgraag alles ook eens willen bekijken.... doen we wel als die kids van ons eens uit huis zijn!
    Je bent al bijna over de helft met je verblijf daar. Of niet? TIjd gaat snel hoor!

    Groetjes van Jente en Famke. En natuurlijk ook van ons uit het hele koude Wanneperveen! Wat dat betreft mis je niets! Er ligt zelfs weer ijs in de haagjesgracht!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nousjka

Van begin februari tot eind juni loop ik stage in Sevilla, bij het bedrijf Eventisimo. Een DMC, die zich bezig houdt met Meetings, Incentives, Conferenties en Evenementen.

Actief sinds 31 Jan. 2013
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 13008

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 30 Juni 2013

Stage Sevilla

Landen bezocht: