Familie weer hier - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Nousjka Bakker - WaarBenJij.nu Familie weer hier - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Nousjka Bakker - WaarBenJij.nu

Familie weer hier

Door: Nousjka

Blijf op de hoogte en volg Nousjka

10 Mei 2013 | Spanje, Sevilla

Afgelopen weekend zijn mijn ouders en zusjes weer een lang weekend gekomen en dat was erg geslaagd. De avond van aankomst hebben we even winkeltjes gekeken en gegeten bij een van de beste tapasbars van Sevilla. De eerste dag zijn we in Sevilla gebleven. We zijn toen naar de oude jodenwijk Santa Cruz geweest om daar nog wat rond te kijken, hebben bij een Mexicaans restaurantje heerlijke enchilada's gegeten en hebben we de Alcazar bekeken. Deze had ik al gezien maar ik vond dat zij het ook eens gezien moesten hebben. Daarna hebben we nog een rondrit in een paardenkoets gemaakt. Rond zeven uur 's avonds zijn we naar een stierengevecht gegaan in de Real Maestranza van Sevilla. Hoewel we een hekel hebben aan het einde maken aan het leven van dieren, vonden we dat we een keer in ons leven een stierengevecht meegemaakt moesten hebben, omdat het een stuk cultuur is. Echter bij de eerste ronde hadden we al het idee dat we niet alles wilden zien. Er zijn namelijk zes rondes en elke keer moet een "matador" winnen van het stier binnen 20 minuten. We vonden het echt vreselijk om te zien en konden er eigenlijk niet zo goed tegen. Bijzonder om een keer gezien te hebben, maar we hebben ook besloten dat we het niet nog eens willen zien. Daarna hebben we wat gegeten en zijn we naar de Carbonería gegaan. Hier is elke avond een Flamenco show. Ik was hier al eens geweest en wou mijn ouders en zusjes er graag mee naar toe nemen.
De volgende dag zijn we langs een "pueblo blanco", een wit stadje, gereden, want we hadden een auto gehuurd. Pueblos blancos zijn een aantal stadjes die vol staan met alleen maar witte huisjes. Dit was erg mooi om te zien. We hebben daar lekker geluncht en het uitzicht was mooi. Daarna zijn we verder gereden naar ons hotel in El Puerto de la Frontera. Dit is een klein plekje aan zee. We zijn toen lekker na het strand geweest en daarna hebben we wat gegeten. De dag erna hebben we lekker van het zwembad genoten en zijn we naar Cádiz gereden. Dit is een stad aan zee. Hier hebben we rondgekeken en gegeten en daarna was het alweer tijd om terug te gaan. Ze hebben mij bij mijn Piso, mijn huisje, afgezet en ze zijn naar het vliegveld gereden.
Het was een erg geslaagd weekend en we hebben lekker genoten. Voor mij was het een kleine vakantie, want ik was natuurlijk even lekker een paar daagjes vrij.
Morgen ga ik naar Córdoba en het weekend erna komt Mike. Ik zal jullie dus up to date houden.

Tot de volgende keer maar weer!

  • 11 Mei 2013 - 10:43

    Lucie:

    leuk stukje nous, ik wil zo wel weer terug...

  • 11 Mei 2013 - 14:40

    Albert En Klazien:

    hoi nousjka

    Leuk je verslagen, we lezen ze elke keer. Je hebt weer een leuk weekend gehad
    met de familie hoorde ik van ze. Je stage schiet al mooi op voor je het weet is het om.
    Maak er vogende week maar een leuk weekend van met Mike.

    groetjes albert en klazien


  • 12 Mei 2013 - 22:34

    De Oortjes:

    't Was weer gezellig heb ik gehoord, even samen met de familie, je heb ze weer leuke dingen laten zien en ja jammer van die stierengevechten maar de stad en omgeving zijn mooi, geniet nog de komende tijd en vooral van het weekend met Mike, groetjes Tini.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nousjka

Van begin februari tot eind juni loop ik stage in Sevilla, bij het bedrijf Eventisimo. Een DMC, die zich bezig houdt met Meetings, Incentives, Conferenties en Evenementen.

Actief sinds 31 Jan. 2013
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 13012

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 30 Juni 2013

Stage Sevilla

Landen bezocht: