Semana Santa - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Nousjka Bakker - WaarBenJij.nu Semana Santa - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Nousjka Bakker - WaarBenJij.nu

Semana Santa

Door: Nousjka

Blijf op de hoogte en volg Nousjka

31 Maart 2013 | Spanje, Sevilla

Zoals ik in mijn laatste verslag vertelde, was het deze week Semana Santa. Een heilige week waarbij de lijdensweg van Christus, en ook Maria, wordt herdacht in de vorm van “pasos”, optochten. In deze optochten lopen “Costaleros”, degenen die de kunstwerken dragen, en vele “Nazarenos”, de rest van de mensen die meeloopt in de optocht. De Nazarenos dragen “Capirotes”, puntvorminge hoeden die in het teken staan van anonieme boetedoening. De Nazarenos lopen soms ook urenlang blootsvoets. Alle “pasos” hebben in het begin een kunstwerk met Christus erop en aan het eind de “Virgen”, een Mariabeeld. Deze kunstwerken zijn versierd met goud. Tijdens de Semana Santa zijn er erg veel van deze pasos, de ene nog groter dan de andere, en het is dan ook erg druk. De optochten zijn erg belangrijk voor de mensen en als ze de Kathedraal vanwege regen niet kunnen verlaten, leidt dit tot tranen. Ik heb een aantal pasos gezien. Ik zal wat foto’s en een filmpje toevoegen aan dit reisverslag. Verder hebben we gisteren na al die regenachtige dagen eindelijk weer eens kunnen genieten van een lekker zonnig dagje. Ik hoop dat er daar snel meer van komen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nousjka

Van begin februari tot eind juni loop ik stage in Sevilla, bij het bedrijf Eventisimo. Een DMC, die zich bezig houdt met Meetings, Incentives, Conferenties en Evenementen.

Actief sinds 31 Jan. 2013
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 13023

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 30 Juni 2013

Stage Sevilla

Landen bezocht: