Feria de Abril - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Nousjka Bakker - WaarBenJij.nu Feria de Abril - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Nousjka Bakker - WaarBenJij.nu

Feria de Abril

Door: Nousjka

Blijf op de hoogte en volg Nousjka

23 April 2013 | Spanje, Sevilla

Zoals ik in mijn vorige verslag al liet weten was het afgelopen week de Feria de Abril. Het feest van het jaar dat uitbundig wordt gevierd in Sevilla. Het draait hier allemaal om muziek, flamenco dansen en lekker eten en drinken. 's Woensdags had ik vrij dus daardoor konden we naast in het weekend ook een dag doordeweeks. Dit is het leukst, omdat er in het weekend veel meer toeristen zijn. Elke keer dat ik op de Feria ben geweest, heb ik genoten. Het is echt heel leuk om te zien hoe veel de mensen van het dansen houden en hoe gezellig iedereen met elkaar is. Er zijn meer dan een miljoen mensen die afkomen op de Feria en toch zijn er geen gevechten of iets dergelijks. Op de feria staan heel veel casetas, tenten met een traditioneel decor die privé zijn, bijvoorbeeld voor een aantal families. Je kunt dus niet overal zomaar naar binnen. Ook zijn er een aantal publieke casetas. Elke keer zijn we bij een andere caseta geweest. Bijvoorbeeld bij de caseta van ons stage bedrijf, een caseta van de vriend van een van de meiden, de caseta van het gezin waar een vriendin Engelse les aan geeft. Ze zijn overal gastvrij, maar die laatste sloeg toch wel alles. We kregen allerlei drinken en eten, zoals solomillo met van alles erop en eraan en Iberische ham met picos, wat normaal per bord redelijk wat kost. Toen we wouden afrekenen wou de man dat per se niet hebben. Ongelofelijk, want hij kende maar 1 van ons. Ook was er een kermis bij. Dat was leuk, want het was erg warm en er waren attracties met verfrissende water effecten zoals ze het noemden.

Het is een bijzonder traditioneel feest om te zien en het is zeker een aanrader.

Tot de volgende keer!